×

Mentální postižení 1 - lehké mentální postižení

předmětu je, aby studenti porozuměli a vysvětlili termín mentální postižení v kontextu současného pojetí terminologie v pedagogice osob s mentálním postižením. Součástí předmětu je osvojení aktuálních poznatků ohledně možností edukace žáků s lehkým mentálním postižením, včetně společného vzdělávání s intaktními žáky. Výstupy z učení Studenti by měli být schopni předkládat odůvodněná rozhodnutí k zařazení žáka s lehkým mentálním postižením do edukačního systému a interpretovat své znalosti z oblasti edukace žáků s lehkým mentálním postižením, poradenství a legislativy. Osnova 1. Terminologická východiska se zaměřením na žáky s lehkým mentálním postižením. 2. Charakteristika lehkého mentálního postižení. Žák s lehkým mentálním postižením. 3. Poradenský služby pro žáky s lehkým mentálním postižením. 4. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, přípravné třídy a dítě s lehkým mentálním postižením. 5. Základní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. 6. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 7. Speciálněpedagogická diagnostika se zaměřením na žáka s lehkým mentálním postižením z pohledu poradenského pracovníka. 8. Didaktické zásady uplatňované v rámci edukace u žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu poradenského speciálního pedagoga. 9. Didaktické metody používané v rámci edukace u žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu poradenského speciálního pedagoga. 10. Vyučovací formy používané v rámci edukace u žáků s lehkým mentálním postižením, typy vyučovacích hodin, struktura přípravy poradenského pracovníka na intervenci. 11. Metodika výuky českého jazyka a literatury u žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu poradenského speciálního pedagoga. 12. Metodika výuky matematiky a její aplikace u žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu poradenského speciálního pedagoga. 13. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět u žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu poradenského speciálního pedagoga. 14. Specifika výuky vzdělávací oblasti Umění a kultura, vzdělávací obory Hudební a Výtvarná výchova u žáků s lehkým mentálním postižením. 15. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, vzdělávací obor Tělesná výchova, Zdravotní tělesná výchova u žáků s lehkým mentálním postižením. 16. Specifika výuky vzdělávací oblasti Člověk a svět práce u žáků s lehkým mentálním postižením. 17. Terapie používané v rámci poradenských služeb u dětí a žáků s mentálním postižením. 18. Středoškolské a celoživotní vzdělávání osob s lehkým mentálním postižením. 19. Legislativa týkající se školské problematiky vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. 20. Kariérní poradenství žáků s lehkým mentálním postižením. Možnosti pracovního uplatnění. Formy bydlení.