×

Mezinárodní marketing

N-PH_MMA - ING_PH
Newton College, a.s.

Anotace předmětu: Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu se zaměřením na mezinárodní trhy. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi mezinárodního marketingu, mezinárodním prostředí a jeho vlivem na mezinárodní podnikání, aspekty mezinárodního marketingového výzkumu, strategickým plánováním a růstovými strategiemi v mezinárodním marketingu, jakými formami vstupují firmy na mezinárodní trhy. Součástí předmětu tvoří také segmentace mezinárodních trhů, výběr cílových trhů a positioning a následná mezinárodní značková strategie včetně mezinárodního marketingového mixu. Rozvržení přednášek: Hlavní témata předmětu: 1. Podstata a význam mezinárodního marketingu 2. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické prostředí) 3. Mezinárodní marketingový výzkum 4. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy 5. Mezinárodní značková strategie 6. Segmentace mezinárodních trhů 7. Výběr cílových trhů a positioning 8. Mezinárodní výrobková politika 9. Mezinárodní cenová politika 10. Mezinárodní distribuční politika 11. Mezinárodní marketingová komunikace 12. Nové trendy v marketingovém přístupu, propojení marketingových a obchodních činností Forma zakončení předmětu: Klasifikovaný zápočet (nutno získat min. 10 bodů): • Aktivní účast na semináře (za každou účast 1 bod), max. 6, min 4 • zpracování a prezentace případové studie na téma: Marketingová strategie firmy při na zahraniční trh (skupinová práce, 4 - 6 studentů, konkrétní firma, konkrétní data, struktura dle probíraných témat předmětu), max. 12 bodů, nutnost získat min. 50 % za případovou studii • prezentace aktuality z oblasti mezinárodního marketingu v rámci seminářů, max. 2 body • plusové body z výuky