×
Náročnost
Kvalita výuky
Organizace a struktura studia
Zaměření na teorii
Zaměření na praxi
Vyučující jako hlavní zdroj informací
Důraz na samostudium a účast na projektech
Kvalita vyučujících
Celková spokojenost
A co opáčko?
madeline_celeste
7. 1. 2024

UJAK je moc skvělá škola a jsem rád, že jsem přestoupil právě sem. Obor mě chytl a moc mě baví, všechny přednášky jsou moc poutavé a myslím, že jsem se v tom oboru našel.

tytyt9752
4. 8. 2020

Podle mě je to super volba. Nejvíce mě baví slyšet negativní ohlasy na univerzitu od lidí, co jí neměli na to ani dodělat nebo na ní v životě nestudovali. Nedává se nic zadarmo, na škole se musí člověk soustavně připravovat, jako všude jinde, ale atmosféra je skvělá, vyučující jsou vstřícní a snaží se pomoci.

vacan07
26. 8. 2018

Přečetl jsem si názory, která jsou již staršího data, a rád bych se vyjádřil k situaci současné, tak jak jí vnímám jako student UJAKu, který letos ukončil bakalářské studium Vzdělávání dospělých na kombinovaném studiu. Snad tyto řádky pomohou případných zájemcům o studium. Nevím jak to na této škole fungovalo dříve, mohu mluvit pouze za současnou situaci. Je pravda, že i naši o dva roky déle studující spolužáci vzpomínali, že se toho hodně změnilo, co se týče přísnosti na této škole. Studoval jsem na UK, obor na denním studiu, který jsem kvůli časové vytíženosti – práce, rodina, škola - nedostudoval a tak mohu alespoň trošku srovnávat. Ano, studium na této univerzitě určitě není tak náročné (je však otázkou, co je zvláště na humanitních oborech smysluplná hranice náročnosti přínosné a co pouze formální), ale mluvit o kupování diplomů se opravdu nedá. My jsem v ročníku měli hned v prvním ročníku dost vysokou úmrtnost. Kdo si myslí, že třeba zkoušky u paní doktorky Farkové, jsou za školné, tak ten své peníze vyhodí z okna, jako se to mnohým stalo. V každém ročníku byly zkoušky, které daly zabrat a pak zkoušky, které byly lehčí. Ono zmiňované testcentrum, jsem navštívil za celé tři roky přesně třikrát (je méně studentů a tak se zkoušky častěji konají klasicky) a musím říci, že opisovat opravdu není možné. Dozor je přísný, na stole nesmíte mít nic, tašku a telefony odložené atd. Seminární a zápočtové práce – kapitola sama o sobě. Zaberou vám dost času (pokud si je nenecháte psát na zakázku, ale to není věc školy, je to na všech VŠ stejné, je to jen a jen o studentech, jestli chtějí studovat a nebo jen prospět.) Bakalářská práce a státnice. Má přítelkyně, která studovala na ČVUT, se sama divila, jak přísné byly kontroly. Univerzita využívá od roku 2012 antiplagiátorský systém Thesis a má i své interní kontroly (nad těmi se divili právě ti, co studovali magisterské studium, protože to neznali ani oni). Několika spolužákům jejich vedoucí práce docela zatopili, museli práce předělávat atd. (nikoliv jen kvůli formálním nedostatkům). Obhajoba samotná je v pohodě, ale kdo si myslí, že se na státnice není třeba učit, tak se velice mýlí. Učili se všichni a za školné to opravdu nebylo. Jak se zde píše, že každý druhý dělá školu s červeným diplomem, tak na promoci tuším byli diplomy červené tři, od nás z oboru nikdo. Tato škola, bude-li chtít, vám může dát docela dost. Vyučující jsou až na výjimky fajn a vstřícní, nikdo vám nebude dělat naschvály, vždy se jde domluvit (termíny zkoušek atd.), vše ale v rámci nastavených pravidel. To je to, za říkám, že jsem si platil. Jsem už ve věku, kdy si nepotřebuji připadat jako nezbedný student, kterému je třeba hlavně zatopit. Další rozměr školného pro mne i mé spolužáky byl, motivace k dostudování. Ano, zní to možná primitivně, ale funguje to. Bylo dost chvil, kdy jsem se na to chtěl vykašlal, ale pocit, že vyhodím tolik peněz a času z okna, byl pro mne motivační faktor. Možná, a velmi pravděpodobně to tak bude, jsou výše zmíněné změny oproti minule důsledkem zvýšených kontrol, tlaku akreditační komise atd. Nicméně nyní jsou podmínky takovéto a je to tak moc dobře. PS: Váha diplomu. Pro státní správu, veřejné služby, neziskovky, školství atd. je váha diplomu daná hlavně formálními požadavky na danou pozici. O tom, jak je tento systém v pořádku se asi smysl bavit nemá. Chtěl jsem tím jen říci, že vám prostě umožní dělat práci, o kterou máte zájem a to často ve veřejně prospěšné sféře a pak už je to jen na vás, vašich schopnostech, dovednostech a motivacích. Kvalita vaší práce není určená tím, odkud diplom máte, ale tím, co skutečně umíte. To je to, co budou posuzovat vaši zaměstnavatelé. To, jestli jste Bc, Mgr. atd. je jen vstupenka na personálním oddělení. Takto to dnes prostě je. To, jestli se s tímto spokojíte, nebo ne, tj. jestli budete školu studovat i se záměrem se opravu něco naučit, dozvědět atd. a nejen nadrtit na zkoušky, je také na vás. Pokud chtít budete, je proto zde určitě prostor a mně osobně škola dala dost, vybraní vyučující zvláště.

LucyJ.
27. 4. 2018

Škola není lehká, jak si každý myslí. I zde se člověk musí učit. Najdou se zde předměty, u kterých to není tolik třeba, jelikož to nejspíše nezajímá ani profesora, ale to je tak 1 předmět z 10. Školu bych si vybrala znovu. Oproti Karlovce například je to rodinnější prostředí, profesoři jsou schopní si vás zapamatovat ( teď jde o to, jestli je to dobře nebo špatně :D ).

celkem dobré

primat537119
29. 9. 2017

UJAK- obor sociální a mediální komunikace

NelushkaM
2. 3. 2017

Netřeba se nechat strhnout médii, jelikož ta nevedí o fungování nic.

81erika
12. 6. 2016

Kvalitní výuka, skvělý přístup profesorů - to mohu srovnat se státní VŠ UJAK doporučuji

mariekost
2. 5. 2016

Bohužel má škola špatné jméno kvůli osobním válkám a penězům. Škola má celkem doboru úrověň a někteří přednášející tam nepatří, ale stejně tak to je na státních školách. Škola nezvolila dobré PR, přitom ho sama učí.

Tom Tech
18. 2. 2016

Spokojenost

patras
11. 1. 2016

ujde

ovecka357
9. 1. 2016

ŠKOLA je jednoduchá. jen kvuli aférám se Speciální pedagogikou se ted bojim státnic a odevzdání BP. Při studiu na škole je pár těžkých začátků ( první semestr a obdobní odevzdávání BP a zkoušek za zimní semestr

Monika5
22. 11. 2015

Jsem ráda a pyšná, že jsem studovala na této vysoké škole a upřimně je mi líto, že AK dělá kvalitní univerzitě v ČR takto umělo vykonstruované problémy. Je to ubohost pár lidí, kteří mají moc.

tOplOaDer
13. 10. 2015

Dobrá úroveň, ale více bych se zaměřila na praxi

tendy
15. 9. 2015

celková organizace na velký počet studentů je super. individuální přístup vyučujících a dalších zaměstnanců. pro mě +++

heliinnka
10. 5. 2015

Studuji na UJAK, obor evropská hospodářskosprávní studia, studium mi nepřijde nijak těžké. Stále se v české společnosti řeší otázka soukromá vs. veřejná škola. Já tu zkušenost mám z obou škol, a to jak ze studia na soukromé, tak i veřejné vysoké škole, z toho pak plyne i to, že můžu docela dobře porovnávat. Když jsem studovala bakaláře na soukromce (VŠMIEP - vybrala jsem si ji kvůli tomu, že na rozdíl od většiny našich soukromek nedává titul zcela bez námahy, nebyla v insolvenci, neměla zahraniční akreditaci nebo pochybné absolventy), tak se mi to nezdálo nijak lehký, bylo to tak 1,5-2x těžší studium než na střední škole, kde jsem studovala (obchodní akademie), proto mi přišlo nesmyslný pomlouvání soukromých škol. Pak jsem však na magistra přestoupila na obor finance na VŠE (ano, na VŠE se na navazující studium občas dostane i člověk ze soukromé školy, i když to nebylo díky strašně vysoké kvalitě a znalostem získaným z mého bakalářského studia, ale díky dlouhému doučování a hlavně opravdu velmi pilnému samostudiu dle doporučené literatury k přijímacím zkouškám, z které jsem si dělala výpisky, přijímačky byly v té době na konci srpna, takže jsem se 2,5 měsíce jen učila a učila a učila ) a pochopila jsem. To bylo (navazující studium na FFU VŠE) tak o 30-LEVELŮ výše. Díky bohu, že jsem přestoupila na jinou školu, i když ten přechod nebyl úplně jednoduchý. Nakonec jsem po promrhaném roce a půl na VŠE přestoupila na UJAK. Studium mi zde přijde ještě lehčí než jaké bylo na VŠMIEP, i když jsem měla trochu strach z proklamací, že absolventi tohoto oboru musí získat hluboké znalosti ekonomiky, ale při pohledu na spolužáky mi tento cíl nepřišel reálný už hned od počátku (přijdu si tu jako Albert Einstein:). Proč na navazující na UJAK, když jsi na bakaláře šla na VŠMIEP? Dobrá otázka, vážení. Odpověď zní: Protože jsem si už dost vytrpěla, na bakaláře jsem chtěla na soukomou bez skandálu, ale úplně zadarmo to nebylo, pak jsem chtěla vylepšit svoje CV opravdu prestižní školou, tedy VŠE, což je dnes maximum mezi ekonomickými školami v ČR. Je fakt, že jsem v té době na sebe byla opravdu extrémně hrdá, ale studium bylo tak šíleně náročné, že i když jsem se věnovala škole naplno (neměla práci), tak jsem ho nezvládala, po těchto útrapách už mi pak bylo celkem šumafuk, kde skončím, hlavní pro mě bylo dostudovat, tedy vidina inženýrského titulu a kde jinde se tato vidina lépe naplní než právě na UJAK, alespoň dle informací od některých blízkých známých, kteří zde i v minulosti studovali (sestřenka byla tupá jako poleno, ale udělala to tu bez problémů - nechtěla jsem být ještě něco míň než ona). Ted už mám jen jeden cíl, dokončit studium. V CV to sice bude vypadat nehezky, ale co se dá dělat. Věc, která se hodně hodnotí v médiích, je i uplatnění, tady ale velký pozor. Soukromé školy na tom jsou s uplatněním mnohem hůře, než jak to na první pohled vypadá, našim žurnalistům totiž nedochází, že na soukromých školách je drtivá většina (někdy až 90 % studentů) na dálkovém studiu a už pracují! Tedy nemají důvod být po dokončení školy nezaměstnaní. Naopak na prestižních veřejných školách (UK, VŠE) je forma studia hlavně denní, takže to k těm některým statistikám o uplatnění ze soukromek. Na UJAK v poslední době panuje hodně zlá atmosféra, což se projevilo třeba i v únorovém hodnocení školy v EKONOMOVI, kde byly vysoké školy hodnoceny studenty a absolventy těchto škol (hodnotila se např. atmosféra na škole, kvalita výuky, připravenost do praxe a další), UJAK byl svými studenty a absolventy ohodnocen jako zcela nejhůře mezi všemi vysokými školami v ČR. To je takovým protipólem k nicneříkajícím reklamním sloganům studejte na ujak - studujte pro svoji budoucnost a dalším vylepeným nesmyslům na tramvajích a v metru. Sama vidím, že je nás tu moc (teď třeba řeším problém, že nemůžu nikoho sehnat na diplomku), tlak na zisk je větší než tlak na kvalitu, bohužel u statků jako je školství a zdravotnictví dochází k tržnímu selhání a nelze je tak poskytovat pouze za účelem zisku, to jsem si svými zkušenostmi více než jen potvrdila. V souvislosti se situací na UJAK se i na UK rozmáhají vtípky, že diplom z UJAK není kvalifikace, ale diagnóza (to je ještě jeden z těch mírnějších). Smyslem tohoto mého příspěvku ale není vás zastrašit, ale jen vás informovat, do čeho se to vlastně hrnete, co třeba získáte a co ztratíte. Já jsem třeba ztratila dobrý pocit sama ze sebe a významnou část své dřívější hrdosti. Získala, tedy nejspíše tedy získám titul. Ještě info k přijímačkám na UJAK - přijímačky se snad historicky dělaly pouze na obor speciální pedagogika (jinak vždy 100 % náběr jako všude, kde se platí). Chudáčci učitelé totiž začínají lovit tituly na poslední chvíli.

dominika2013
6. 5. 2015

U nás na katedře Andragogiky jsou jen samé kapacity a naše studium nám rozhodne nikdo nedava zadarmo. Je to narocne, prinosne a skola je velmi kvalitni, protoze pomuze i do zivota a do praxe

Alenka007
14. 4. 2015

Všichni vyučující, s nimiž jsem se setkala, jsou sice nároční , ale velmi vstřícní a korektní. Nezažila jsem povýšené, arogantní, nebo jinak negativní jednání s kýmkoliv ze studentů. Naopak jsou velmi ochotní pomoci a poradit - vždy vyhoví žádosti o konzultaci a odborně jsou velmi na výši.

strojils
14. 4. 2015

UJAKu palec nahoru, nemám co vytknout.To jak o ni mluví media a veřejnost...očividně nebyly studenty ujaku. Učitelé a ostatní pracovníci školy mají ke studentům vstřícný přístup, jednají s námi jako se studenty, ne jako s čísly (což mi na mé předchozí VŠ škole tak přišlo), neházejí klacky pod nohy a snaží se spíše pomoci než potopit. Na SPPG je povinná praxe, což spousta jiných VŠ škol opomíjí. Na zkoušky se člověk musí nadrtit, nic nedávají zadarmo a školné je dobrá motivace.

lida.dumbo
30. 3. 2015

Kvalitní učitelé, přiměřená náročnost.

lebenes
16. 3. 2015

Díky mediálnímu honu na speciální pedagogy z UJAKu má diplom z této vysoké školy velmi nízký kredit.

Vlaďka72
13. 3. 2015

Se studiem jsem spokojena. Pegagogové velmi vstřícní, erudovaní, jejich přednášky na vysoké úrovni, rádi poradí, jsou ochotni konzultovat na partnerské úrovni.

Marta1808
28. 2. 2015

Na této škole jsem spokojená, díky zajímavému oboru.

MAjkuska
12. 2. 2015

Ahojky. O UJAKu se tvrdí, že je to prý ta vůbec nejhorší škola v České republice, že tu jsou zkoušky na úrovni učňáku, že sem chodí jen samí blbci, modelky (jo, bylo jich tu hodně), dětičky pracháčů (uznávám, že línejch děcek bez IQ tu je taky dost), staré úřednice a tak podobně. Ano, jistě je to pravda, opravdu na většinu oborů na této škole chodí převážně tito jedinci. Ale je tu i speciální pedagogika. A ač si o úrovni tohoto oboru myslím taky své, tak je to chyba hlavně české vlády. Nevím, proč se prostě dělají zákony takové, že potřebujete jako pedagog s x-letou praxí najednou VŠ, ale nikdo Vám neumožní si to dodělat na veřejné škole, jelikož veřejné školy mají dálkové studium jen v pátek, tedy pokud pracujete, tak je to holý nesmysl, UJAK jako jediná škola to má o víkendu. Ano, já chápu, že i na dálkovém na veřejných to jde sjednat mnohdy různak, že by člověk to studium mohl zvládnout i tam, ale prostě jde stejně o to, že ty tisíce pedagogů najednou někam nenacpete, na školách nejsou dostatečné kapacity. Úroveň studia i jeho náročnost je jistě menší než na lepších veřejných školách, o tom nemá vůbec cenu ani diskutovat ( a jakékoli řeči o závisti produkované mnohými mými kolegy jsou úplně mimo mísu, na tomhle studiu totiž není vůbec co závidět - přece nebudete závidět absolventům UJAK jejich nízký kredit ve společnosti a mezi zaměstnavateli, ne?), ačkoli si někteří kolegové na UJAK myslí, že mají těžké zkoušky, tak mnozí vůbec netuší, o čem vlastně mluví, těžké zkoušky vypadají opravdu úplně jinak, než lze vidět na této škole (ano, vždy mě pobaví nějaká modelka s blábolem, že srovnávala náročnost učení a zkoušek s kamarádkou na veřejné a že to bylo vlastně stejně náročné a mělo to stejnou úroveň - tohle je ale lež jako věž, já srovnávala s několika školami a to, co mají oni a co my, to je opravdu neporovnatelné (oni toho mají desetkrát více a značně náročnější) - a to jsem srovnávala v rámci pedagog. fakulty UK a fakulty humanitních studií UK, známý na ekonomickém oboru a UJAK srovnával svůj obor s pár obory na VŠE a taky vyhodnotil náročnost na UJAKu jako vcelku dost nízkou - ale tohle vám jako studentovi na UJAK nedojde, myslíte si totiž , že přece jinde to nemůže být až tak jiné, ale bohužel je). Studuji zde a nijak zvlášť se tu zatím "nepotím", naopak zkoušky jsou úplně v pohodě, max na zkoušku vždy víkend učení a bez problémů., takže to asi tak k probírané náročnosti (prostě nemůžete dát na řeči holčiny, co sotva dodělala střední školu a není studijní typ, tý by totiž asi přišla těžká i malá násobilka), ono to ti lidé, kteří jsou dvacet let ze školy taky hodnotí trochu neobjektivně, si myslím, jelikož už nejsou zvyklí se moc učit, myslí si, že přece při studiu musí zvládat minimálně jednu práci na HPP, rodinu - obstarávat několik dětí a mít stále volný čas, a jsou pak naštvaní, když víkend v měsíci stráví ve škole nebo pak ve zkouškovém pár dní učením, ale je to opravdu velmi směšná zátěž (oproti tradičním školám jako UK, VŠE, VŠCHT a ČVUT), já to celé hodnotím už z pozice člověka, co má větší přehled o školách, kdyby to tu ale hodnotila slečna, co byla někde třeba na politologii na fildě v Hradci, Pardubicích, a na magistra šla k nám, tak bude třeba tvrdit, že zas takovej rozdíl v tom není, ale to je jen tím, že humanitní regionální školy prostě bohužel taky nemají příliš vysokou úroveň (taky by se měli zavřít, pokud tlačí na UJAK, tak at i na ně). Jinak o tomto mém oboru je obecně známé, že si ho celkově (at už na soukromých či veřejných školách) nevybírají žádní géniové, což je vidět i v mnohých studiích, kde nejnižší IQ mají typicky studenti zemědělských a pedagogických oborů, ale jinak jsou to lidé často srdeční a většinou i laskaví, co mají empatii a cit, což je pro práci učitele asi to nejpodstatnější. UJAK je škola, která má již od svého samotného vzniku problémy, před pár lety ji dokonce chtěla AK i zavřít, ale zachránil ji pan ministr Dobeš, jelikož byl na univerzitu údajně napojen - studovali tu v té době jeho podřízené na ministerstvu. Dnešní ministr už asi do činnosti AK zasahovat příliš nebude, a tak bude mít AK zcela volné ruce k nápravě. Já samozřejmě vidím, že tu vše není v pořádku, tak jak by mělo ideálně být, ale zároveň se taky ptám: proč jste to proboha nechali dojít až tak daleko? A proč proboha vymýšlíte tak hloupé zákony, že už i pomalu hajzlbába musí mít vysokou školu? Pak se prosím ale nedivte, že se na mnohých školách snižuje náročnost - úroveň studia, všichni lidé totiž prostě nemají motivaci k častému učení, nemají IQ, schopnost se týdny v kuse učit, potažmo je zlobí mnohdy i paměť. A nevymlouvejte se zase hloupě na EU! EU vám dala pouze prosté doporučení, kvantitativní cíle (počet vysokoškoláků v populačním ročníku) byly zcela v kompetencích jednotlivých vlád členských států! Takže at mi nikdo prosím netvrdí, že se na tomhle někdo (kompetentní rozhodování) neobohatil, je mi totiž úplně jasné, že ty desítky souhlasných rozhodnutí pro vznik různých škol a oborů nebyly asi úplně zadarmo (to kritizoval prý před několika lety i nějaký ekonomický expert Schwarz z VŠE, že je práce AK docela pochybná). Nechápu, proč ted AK hrozí, že nenechá studenty ani dostudovat, třeba jí vadí to, že zakladatelé UJAK se topí ve stamilionech + dostávají prý ještě peníze od daňových poplatníků (jako snad všechny soukromé univerzity), ale tohle nejde proti majitelům samotným, kteří chtějí maximalizovat svůj zisk za každou cenu (vezmeme každého a uděláme mu ne příliš náročné studium), ale proti samotným lidem na UJAKu! My jsme si opravdu nevybrali, že najednou po dvaceti letech praxe musíme mít i diplom! Ano, souhlasím s tím, že české soukromé školy nekoukají moc na kvalitu absolventů, jelikož je dnes prostě poptávka hlavně po titulech, nikoli po kvalitním vzdělání, ale za to může náš systém. Kdo není hloupý a je po maturitě, tak jde na školy jako UK, VŠE, ČVUT, VŠCHT - to třeba nechápu, co tady dělají některá děcka, co jsou hned po maturitě, ty asi opravdu nemají třeba moc IQ nebo jsou to flákači, co by neměli na VŠ co dělat, ale co my, učitelé? My učitelé jsme v tom mnozí opravdu nevině, to je zapotřebí si uvědomit. A úředníci na této škole - taky mohli mít kteroukoli jinou VŠ a sem šli většinou proto, protože to tu zvládne kdokoli. Tak na tyhle všechny lidi, absolventy UJAKu - hloupé modelky, líné fracky, úředníky, na ty se dívejte kriticky, ne na učitele, co nemají moc jiných možností. Děkuji.

vltavin
6. 7. 2014

Určitě mohu UJAK doporučit !! Všichni si myslí,že to máme zaplacený ,což je pěkná hloupost.Na každou zkoušku jsem tvrdě makala .To,že si to platíme nás víc motivuje to dotáhnout pěkně do konce :-).

Kvetinkajujik
29. 5. 2014

Na střední škole jsem byla telátko. Avšak ač mi nikdy nešla matika, chemie a fyzika, měla jsem cit pro jazyk, bavil mě. A tak jsem se vydala studovat bohemistiku na Filosofickou fakultu UK. Po přijetí jsem byla šťastná, ale jak se blížil den finiše a zařazení do zaměstnání, dělalo se mi pomalu zle. Mám sice UK, ale studovala jsem obor, kde je těžké se uplatnit i s UK. Chtěla jsem jít učit, ale po učitelkách češtiny teď není až taková poptávka. Nakonec jsem si sehnala práci jako asistentka, přičemž jsem se rozhodla studovat ještě nějaký atraktivní obor, který by sliboval lepší možnosti uplatnění. Co vám budu povídat, zapůsobilo na mě asi zejména PR a nakonec se nechala zblbnout a zavítala na UJAK, "školu modelek". Ale do určité míry to byl i kalkul, mohla jsem sice zvolit studium na VŠE, UK (jsem z Prahy), ale problém byl samozřejmě v tom, že to jsou školy hodně náročné (moje nejlepší kamarádka na mateřské byla na magisterském na VŠE na oboru účetnictví, a nedalo to, a to se učila skoro nonstop), a tak bych je při zaměstnání jen horko těžko zvládala. Další věcí je skutečnost, že matiku ani cizí jazyk na dobré úrovni nemám. Studium na UJAK mě překvapilo svou hodně velkou nenáročností. Ve škole se nemusíte ukázat, povinných je jen pár přednášek za semestr, jinak žádná aktivita, žádné prezentace, prostě nic... a ani na ty přednášky vlastně nemusíte. Takže časová náročnost víceméně nulová. Co se týče úrovně zkoušek, tak je to opravdu "zadarmo", zkoušky tu udělá úplně každý (to potvrzuje i téměř nulová úmrtnost). Ale to mi bylo jasné, stačilo si prohlédnout doporučenou literaturu k předmětům na UJAK, jsou to takové srandovní nenáročné komiksy. Ale abych šla k podstatě věci... Nejdříve jsem byla jako kdysi na FF UK v rauši, ale po pár letech studia mi došlo, že je to vlastně jen studium pro diplom. Učila jsem se minimálně, k tomu pracovala, a přesto měla jistý červený diplom. Oči mi otevřelo tedy až to, když jsem na promoci kamarádky viděla, že červený diplom tu dají opravdu každému. Červený diplom tu mají i absolventi, kteří by na těžší škole ve stejném oboru byli šťastní za samé trojky (pokud by ty zkoušky teda vůbec udělali, o čemž bych v mnohých případech dost pochybovala). Přijde mi, že je tu hodně lidí jen opravdu kvůli titulu (staré úřednice, dětičky boháčů, co jsou líné se učit...). Na nedávném pohovoru na novou práci mi personalista dokonce sdělil, že jsem UJAK studovala podle jeho názoru zcela zbytečně, že jsem neměla vyhazovat za 4 přednášky za semestr 25 tisíc, ale zajít si raději do knihovny. Jinými slovy se mé škole tak trochu vysmál. Ale popravdě se tomu už ani moc nedivím, spíš bych se dnes divila, kdyby tomu bylo jinak. K čemu mi nakonec je, že jsem studovala atraktivní obor na soukromé škole, když absolventi českých (na rozdíl od těch v USA) soukromých škol obecně nic neumí, a tak je nikde nechtějí. Jednoduše tu není žádný "bič", který by vás nutil se vůbec učit. Zkoušky jsou velmi lehké a naučíte se na ně za pár dní na samé jedničky. Dobré známky prostě za nic, přijetí za školné. Já vím, že už je to dnes o studenty mezi soukromými školami docela boj (ty se předhánějí v čím dál agresivnějším PR, které je mnohdy zavádějící či přímo lživé), ale přijde mi smutné, že se ze studia vyklubal jen jakýsi formalizovaný způsob, jak přes pár primitivních zkoušek získat diplom. A co bych vám doporučila? V první řadě si musíte uvědomit, na co vlastně máte. Spousta lidí tu bohužel nemá příliš soudnost aneb chtějí na vysokou, ale nemají na to. To je příklad i UJAK. Nemají na to, ale vezmou je. Neučí se, ale udělají to. A k čemu jim to ale nakonec je? Dobře, úředníci dostanou o tisícovku-dvě přidáno, budou moci zůstat na svých postech, modelky si zase zvýší ego, že nejsou úplně blbé..., ale k čemu je to člověku, který nepatří do těchto dvou skupin? K ničemu. Pokud máte na dobrou VŠ, česká soukromá pro vás bude spíše jako koulí u nohy. To je i můj případ, já jsem si neuvědomila, že není důležité jen jméno školy, ale i studovaný obor. Jedno bez druhého je k ničemu. A tak studovat atraktivní obor na podřadné škole vám k ničemu nepomůže. A jestli se za UJAK stydím? Spíš je mi líto těch vyhozených peněz. UJAK si do CV už samozřejmě raději nepíšu. Když si ho tam píše i čtyřkařka ze SOU, SOŠ, která dělala maturitu až na třetí pokus a do CV si i ona píše UJAK - a k tomu získán červený diplom, tak prostě...Takže pokud máte IQ a znalosti, zamiřte na ty nejlepší školy, nechtějte titul zadarmo, k ničemu vám to pak stejně nebude (polovina ročníku má dnes díky těmto školám diplom, a tak zaměstnavatelé hledí už i na školu). V Praze je dobrá UK - ale vybírejte obor, který má smysl! VŠE, VŠCHT a ČVUT. V Brně MU, VUT, PEF MENDELU. A v Ostravě OU a VŠB - TUO. Hlavně proboha nechtějte mít VŠ hned za rohem baráku!. Takové VŠ nemají úroveň, je naivní si myslet, že v pidi městečku budou mít při výuce kapacity a studium bude mít nějakou úroveň.

Gaba007
24. 3. 2014

Zkušenosti spíše negativní