×
Profilový obrázek uživatele Klára
Klára

Řekni STOP stresu ze školy

Kdo ze studentů se nikdy nesetkal se stresem? A přitom se stres ze školy nemusí týkat jen zkouškového, ale třeba nedostatku času a naopak nadbytku čekajících úkolů. A co teprve když se sejde řada seminárek, blížící se státnice a odevzdání bakalářské nebo diplomové práce najednou? To pak nastává čas, kdy téměř každý student skřípe zuby a přeje si, aby měl den nejméně 48 hodin. S-T-R-E-S! Ten na studenty v takovémto období útočí stejně intenzivně jako čokolády z regálů na člověka, který se zrovna

Vyzývám tě na souboj!

Stres je v poslední době často skloňovaným pojmem, v negativním slova smyslu, má však i svou světlou stránku. Stres mnohým dokáže napomoci k podání maximálního výkonu. Jistě se ale shodneme na tom, že dlouhodobé působení stresu není zrovna ideální. K tomu, abychom se se stresem dokázali vypořádat, mu musíme přijít na kloub, jinak nastává boj s větrnými mlýny.

Můj stres = ?

V první fázi si polož otázku: Co za stresem, který na tebe působí, vlastně stojí? Nedostatek času? Únava? Zapomínání naučeného učiva? Když budeš vědět, s čím přesně bojuješ, bude to boj s rovnocenným nepřítelem a velmi pravděpodobně z něj vyjdeš jako vítěz. Když pochopíš, z čeho jsi ve stresu, můžeš si učení mnohem lépe naplánovat tak, aby byly výsledky viditelné.

Relaxace na prvním místě

Nezapomínej při učení na pravidelné přestávky. I když se budeš nepřetržitě učit od rána do večera, nakonec zjistíš, že si při dodržování přestávek zapamatuješ více. Relaxace může být v podobě meditace, čtení knihy nebo krátkého spánku.

Stresu utečeš

I ty máš v boji proti stresu eso v rukávu. Nevěříš? S vysokou hladinou kortizolu, tedy stresového hormonu, si velmi dobře poradí sport. Ten zlepšuje psychiku a odbourává stres, což je vědecky potvrzené. Na vlastní kůži poznáš, že když dáš na chvíli přednost sportovním aktivitám před učením, učení ti potom půjde do hlavy skoro samo. Vyzkoušet můžeš třeba oblíbený běh nebo Tai Chi, sport, který bojuje s každodenními starostmi. Ideální délka cvičení je mezi 15 až 30 minutami.

Zjišťuješ, že jsi ve stresu z toho, že nevíš, co tě u zkoušky čeká nebo že nemáš dostatek studijních materiálů? Zkus mrknout k nám, jestli tady i ty nenajdeš lék na svůj stres a odpověď na své otázky.


Autor
Klára
Vytvořeno
25. 5. 2018
Počet přečtení
1231×
Tagy

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Další informace